Top 10 piosenek z "Crazy Ex-Girlfriend"


Jak już wspomniałam, cały ostatni tydzień spędziłam na niemal nieprzerwanym oglądaniu serialu Crazy Ex-Girlfriend. (Czy się wstydzę? Tak. Czy zrobiłabym to jeszcze raz? Oczywiście). Ale nawet kiedy skończyłam już ostatni odcinek, nie mogę przestać myśleć o tym serialu, bo bez przerwy przewijają mi się w głowie fantastyczne piosenki, które w nim usłyszałam. Każdy z czterdziestominutowych odcinków Crazy Ex-Girlfriend wprowadza jedną lub więcej piosenek nawiązujących do różnych stylów muzycznych – najczęściej musical i pop, ale zdarza się też rock, jazz, disco, hip-hop, a chyba nawet metal? 

Bardzo trudno mi było spośród ponad 150 utworów wybrać tylko 10. Dlatego stworzenie tej listy było naprawdę bolesne. Ale w końcu powstała. Niniejszym przedstawiam Wam 10 najlepszych (według mnie) piosenek z Crazy Ex-Girlfriend. Mam nadzieję, że ta lista zachęci kogoś do zapoznania się z tym świetnym serialem.

#10 One Indescribable Instant


Ta króciutka piosenka jest jedną z bardzo niewielu niebędących parodiami utworów w tym serialu. Jest słodka i wpada w ucho; nie szkodzi jej również fakt, że wykonuje ją ikona Broadwayu i podwójna księżniczka Disneya, Lea Salonga. 

#9 Settle For Me


Genialny numer w stylu musicalowych filmów z lat 30 i Santino Fontana, jak zwykle czarujący. (To nie ostatni numer na tej liście, w której popisuje się swoją umiejętnością stepu...). 

#8 Let's Generalize About Men



Ta piosenka to doskonały przedsmak humoru Crazy Ex-Girlfriend. Wpadająca w ucho muzyka, krzykliwe kostiumy i autoparodiujący tekst – to jest to, czego należy się po tym serialu spodziewać.

#7 No One Else Is Singing My Song


Crazy Ex-Girlfriend uwielbia burzyć czwartą ścianę, a ja uwielbiam to oglądać. Ta piosenka to jedna wielka metatekstualna i metamuzyczna zabawa, która nie dość że jest dowcipna i kreatywna, to w dodatku brzmi świetnie.

#6 After Everything I've Done For You (That You Didn't Ask For)


Prawie podskoczyłam z radości, kiedy usłyszałam pierwsze nuty tej piosenki i pomyślałam "Oho, w końcu nawiązanie do Gypsy!". W tym utworze, wyraźnie nawiązującym do piosenki "Rose's Turn", Donna Lynne Champlin pokazuje pełnię swoich wokalnych możliwości i zachwyca balansującym na krawędzi przesady aktorstwem.

#5 Remember That We Suffered


Patti LuPone. Chyba nie muszę mówić nic więcej.

#4 Hello, Nice To Meet You


Ta piosenka brzmi jak wszystkie utwory z Waitress sklejone w jeden – nic dziwnego, że ją uwielbiam. Miałam wątpliwości, czy ktokolwiek zdoła zastąpić Santino Fontanę w jego roli, ale niniejszym ogłaszam: Skylar Astin – you're the love of my life (pozdrawiam wszystkich, którzy rozpoznają cytat i razem ze mną płaczą w kącie). 

#3 The Darkness


Jesteśmy teraz w części serialu, kiedy już otwarcie rozmawiamy o poważnych sprawach. Kocham w tej piosence zarówno melodię, jak i tekst – jedno i drugie proste, ale dobitne.

Fun fact: Myślałam, że nadawanie imienia chorobie to żart, ale podobno to faktycznie zachodząca forma dysonansu poznawczego. 

#2 We Tapped That Ass


Niewiele mam mądrego do powiedzenia o tej piosence. Połączenie stepu z szalenie kreatywnym humorem i świetną muzyką sprawiło, że umieściłam ją tak wysoko na mojej liście.

#1 You Stupid Bitch


Zadziwia mnie jednoczesna prostota i geniusz tej piosenki. Kiedy słyszałam ją pierwszy raz, rozbawiła mnie, bo uznałam ją za dowcipnie przerysowaną. Natomiast kiedy wróciłam do niej po zakończeniu serialu, zrozumiałam, że jest tak naprawdę szalenie smutna. To utwór, którego nie jestem w stanie przestać nucić, i to też jest część jego genialnego symbolizmu – ta piosenka po prostu nie chce wyjść z głowy, tak samo, jak często nie chcą z niej wyjść negatywne, krzywdzące myśli. To dlatego uważam ten utwór za najlepszy w całym serialu. 

Bardzo żałuję, że nie mogłam zamieścić tutaj wiecej piosenek, ale w Crazy Ex-Girlfriend można znaleźć tyle świetnych kawałków, że lista byłaby zdecydowanie za długa. Nie chciałam też umieszczać tutaj utworów, które w bardzo oczywisty sposób zdradzałyby fabułę – chociaż oczywiście wiele utworów z tej listy zawiera pewne spojlery. Jeśli zainteresują Was te piosenki, to gorąco zachęcam do zapoznania się z całym serialem. 

Komentarze

  1. KOCHAM TEN SERIAL I CIEBIE
    -tajemniczy wielbiciel

    OdpowiedzUsuń
  2. KOCHAM TEN SERIAL I CIEBIE
    -tajemniczy wielbiciel

    OdpowiedzUsuń

Prześlij komentarz

Popularne posty